Marketing automation software | CRMontzorgt
Email marketing is voor iedere branche, maar zeker niet voor iedere ondernemer. In zowel B2B als de B2C wereld kan email marketing een hele sterke aanvulling zijn op het huidige marketing pakket. Maar je moet wel uit het juiste hout gesneden zijn als ondernemer om er een succes van te maken. Waarom? Dat leg ik je hier uit.
Openingstijden
Maandag | 10:00 - 18:00 |
Dinsdag | 10:00 - 18:00 |
Woensdag | 10:00 - 18:00 |
Donderdag | 10:00 - 18:00 |
Vrijdag | 10:00 - 18:00 |
Zaterdag | Via mobiel |
Zondag | Via mobiel |
Adres
Straat | 12Melkhof |
Postcode | 2613 KA |
Stad | Delft |
Telefoon | 06 – 145 351 32 |
[email protected] | |
Website | Emailmarketing uitbesteden |
SocialMedia | |
Diensten | Software consultant | CRM consultant | Marketing automation consultant | |
Email marketing voor iedere branche
Email marketing is voor iedere branche, maar zeker niet voor iedere ondernemer. In zowel B2B als de B2C wereld kan email marketing een hele sterke aanvulling zijn op het huidige marketing pakket. Maar je moet wel uit het juiste hout gesneden zijn als ondernemer om er een succes van te maken. Waarom? Dat leg ik je hier uit.
Ondernemers uit het juist hout
Email marketing gaat alleen een succesverhaal voor je bedrijf worden wanneer je oprecht bent, achter je producten staat en een niet bang bent om klanten die niet bij je passen links te laten liggen. Dit klink misschien een beetje hard maar zo is het wel. Seth Godin, en goeroe in de wereld van de marketing staat er om bekend te zeggen “if you talk to evereyone, you talk to no one”. Wat hij hier eigenlijk mee zegt is dat je moet kiezen welke klanten je wilt, en daar pas je je boodschap op aan. En ja dan laat je klanten links liggen die mogelijk wel je product of dienst hadden gekocht. Maar dit zijn die lastige klanten die altijd wat te zeuren hebben en je zeeën met tijd kosten. De klanten die je dus eigenlijk liever niet eens wilt hebben. Voor je begint met email marketing moet je jezelf dus afvragen wat voor ondernemer je bent. Ben je iemand die snel geld wil verdienen, en maakt het je eigenlijk niet uit waar dat geld vandaan komt. Of wil jij je klanten echt helpen de juiste keuze te maken, en een lage termijn relatie opbouwen met je klanten.
Het succes van email marketing
Het succes van email marketing zit hem namelijk in het opbouwen van deze relatie. Voordat je ook maar denkt aan verkopen ga je een relatie opbouwen met je contacten. Je vertelt ze waar jij voor staat en hoe jij de wereld beter gaat maken met je onderneming. In het kort vertel je ze waar jij nu zo verdomd goed in bent. En natuurlijk zullen er mensen zijn die het niet met je eens zijn, prima laat ze zich maar uitschrijven. Maar de mensen die elke email van je lezen, die mensen die achter je boodschap staan daar doe je het voor. En daar zijn er meer dan genoeg van om een heel succesvol bedrijf op te richten.
Het succes in de praktijk
Voor ondernemers die altijd gewend zijn geweest om zo snel mogelijk een verkoop te realiseren is het even wennen. Je gaat namelijk eerst energie, kennis en waarde weggeven voor je iets terug gaat vragen van klanten. Maar dit is niet zonder rede, want het maakt de kans op een succesvolle verkoop aanzienlijk groter.
Contactgegevens verzamelen
Stap één in email marketing is het verzamelen van contactgegevens. Dit kun je natuurlijk proberen zoals iedereen dat doet, met een pop-up op je website waar bezoekers zich voor een nieuwsbrief kunnen inschrijven. Maar dat is zo 1990. Hier begint je dus al met het geven van waarde. Je geeft bezoekers de mogelijkheid om hun contactgegevens achter te laten in ruil voor een toffe infographic, interessant whitepaper of dat e-boek dat je geschreven hebt. Laat je website bezoekers versteld staan van de gratis informatie die je met ze deelt. En laat ze maar lekker denken hoe goed en waardevol je producten en diensten wel niet zijn als je gratis weggevers al van zo veel waarde zijn.
Vertel waar je voor staat
Juist je hebt je contact gegevens en de eerste indruk is gemaakt. Nu is het tijd om te vertellen waar jij voor staat. Hoe jij de wereld gaat veranderen met je producten en diensten, of voor de nuchtere Hollanders onder ons, gewoon waarom jij beter bent dan je concurrenten. Je deelt nog meer informatie en kennis zodat ze jouw als echte autoriteit gaan zien. En dit werkt net zo goed voor een webwinkel met producten als voor een B2B bedrijf die high end services levert. Mensen kopen alleen bij een bedrijf waar ze vertrouwen in hebben en dat ben je met email marketing aan het opbouwen.
Informatie, informatie, informatie
Nu je contacten weten wie je bent, waar je voor staat en wat jou nu zo uniek maakt is het tijd om informatie te verzamelen. Dit doe je door ze te vragen aan een quiz mee te doen, ze een vragenlijst te sturen, of ze direct op de man af een vraag te stellen. Terwijl je nog steeds waarde geeft probeer je uit te zoeken waar je contact interesse in heeft. Zodat je later in het proces een aanbod kunt doen die helemaal bij zijn wensen past. Email marketing software is hier ook helemaal voor ingericht. Elke geopende email, link en button waar een contact op klikt word geregistreerd. Zo schets je met elke actie die een contact onderneemt een duidelijker beeld van zijn of haar wensen en verlangens.
Tijd om een aanbod te doen
En pas als je een relatie hebt opgebouwd en je in de ogen van je contacten een autoriteit bent. En een goed beeld hebt gekregen wat dat ene contact nu echt wil ga je ze een aanbod doen. Niet gelijk je duurste product of dienst natuurlijk, maar een leuk instap modelletje waar je achteraf misschien nog een up-sell aan vast kan plakken. Het mooie hiervan is dat je aanbod via deze route veel meer kans op slagen heeft. Je bent immers een autoriteit in de ogen van je contacten, waardoor er veel meer waarde aan je aanbod word gehecht. Het is ook zo dat als ze zich in deze fase nog niet hebben uitgeschreven ze geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen hebt en dus behoefte hebben aan de producten, diensten en oplossingen die jij te beiden hebt. Alles bij elkaar vergroot dit de kans op een verkoop aanzienlijk!
De MKB service van Emailmarketing Manager
Ik merkte dat er grote vraag was en is naar een betaalbare email marketing service voor het MKB segment. En dan bedoel ik niet software waar je maandelijks voor betaald maar alsnog alles zelf moet doen. Nee ik heb het hier over een service waar jij als ondernemer bij de hand genomen word om je email marketing een succes te maken. Geen technische stres meer, je weet zeker dat alles goed staat en je bezorgkwaliteit optimaal ingesteld staat. Geen marketing kennis? Ook dat is geen probleem, we gaan samen letterlijk alles stap voor stap opzetten. Hoezo samen, ik besteed mijn email marketing toch uit. Ja dat is zeker zo, en je hoeft je email marketing software zelf ook nooit te openen zo lang je met Emailmarketing Manager samenwerkt. Tenzij je zelf even een kijkje wil nemen natuurlijk. Maar jij kent je bedrijf en dus je klanten als geen ander. We vullen elkaar dus feilloos aan, ik met de technische en marketing kennis, jij als ondernemer met je kennis over de branche waar je in zit. Lijkt het je wat om samen met een professional een succes of nog groter succes te maken van je email marketing avontuur? Neem dan vrijblijvend contact op met Arnout van Emailmarketing Manager. Wie weet tot snel.